29 Mart 2013 Cuma

1.SINIF OKUMA BAYRAMI ETKİNLİKLERİ

DERSLER KATMERKATMER


CENNET İLE MEMMED (SEZGİ—UMUT)
 
Niriye de gidiyon gız Cennet?     ( 2 defa)
 Pazara gidiyom lan Memmed   ( 2 defa)
 Pazarda nidcen gız Cennet?
 Domates alacam lan Memmed?
 Domatesi nidcen gız Cennet?
 Yemek yapıp yiycem lan Memmed.
 Niriye de gidiyon gız Cennet?
 Pazara  gidiyom lan Memmed.
 Pazarda nidcen gız Cennet?
 Gelinlik alacam lan Memmed.
 Gelinliği nidcen gız Cennet?
 Düğünümde giyecem lan Memmed.
 Kiminle evleniyon gız Cennet?
 Seninle evleniyom lan Memmed.
 Abooo! Der, bayılır.
 

HABERLER(MEHMET)

EVET SAYIN SEYİRCİLER  1-F SINIFI ANA HABER BÜLTENİNE HOŞ GELDİNİZ!

ŞİMDİ HABERLER

PATATESİN, ISPANAK İLÇESİNE BAĞLI MAYDANOZ KÖYÜNDE DÜN ÖĞLEN SAATLERİNDE ÇIKAN ÇATIŞMA SONUCU BİBERLERİN PUSU KURARAK ŞEHİT ETTİĞİ 17 PATLICAN BUGÜN TOPRAĞA VERİLDİ.

YARALANAN 30 DOLMA BİBER KALDIRILDIKLARI TENCERE DEVLET HASTANESİNDE TEDAVİ ALTINA ALINDI.ARAMALAR SONUCU 3 ADET UZUN NAMLULU PIRASA 10 ADET GÖZ YAŞARTICI SOĞAN, 50 ADET PATLAMAYA HAZIR MISIR ELE GEÇİRİLDİ.

 MUTFAK SINIRINA DOĞRU KOŞMAK İSTEYEN 8 ADET SALATALIK YOĞURDUN YOĞUN BASKISI KARŞISINDA DAYANAMADI VE CACIK OLDU.

BİR FACİA DAHA BÖYLECE ATLATILMIŞ OLDU.

SAĞLICAKLA KALIN MUTLU KALIN HOŞÇAKALIN



SAVRUK       (ALTUĞ)

 
Beni izleyenlere merhaba

Şu halime bir bakın

Sonra bana hak verin
Bunları iyi kullanmam gerekiyormuş
Hele ayakkabılarım için neler  demediler ki
Top oynamamalıymışım
Sebep eskirmiş
Ağaçlara tırmanmamalıymışım
Sebep Yırtılmasın
Harçlığımı biriktirmeliymişim
Sebep bitmesin
Eeee..Bütün bunları zaten yapıyorum
Yinede bana savruk diyorlar
Ama siz onlara aldırmayın
        Haydi size iyi günler
         Hoşçakalın


           ÖĞRENCİ   (AHMET)

 

Evvel zaman içinde,Kalbur saman içinde,

Bir varmış, bir yokmuş, Okulda öğrenci çokmuş.

Öğrenciler arasında, Afacan, aklı başında,

Altı yaşını bitirmiş, Yedi yaşına girmiş,

Akıllı bir çocuk varmış, Onun adı:    ………………..

Sakın sözüme şaşmayın, Bana gülerek bakmayın,

Masaldaki çocuk benim, Çok gülünçtür serüvenim.

Girince yedi yaşıma, Neler geldi şu başıma.

İzin verin anlatayım, Birer birer tanıtayım:

Bir şey bilmiyordum önce, okula yeni gelince.

uzun bir çizgi çizdim, Çizgi çize çize bezdim.

Havalara yaza yaza, Deftere çize çize,

Ödevleri boza boza, Bu işlere kıza kıza,

Ezberledim seslerimi, Bitirdim hep işlerimi

Okurum ne isterseniz, Yazarım ne söylerseniz

 

İşte sayın büyüklerim, Pek çok benim emeklerim.

İğne ile kuyu kazdım,Amaaaa, okudum ve yazdım.
Artık tam okullu oldum, Başarı yolunu buldum
-------------------------------------------



İÇİ DUMAN DOLU ÇOCUK (ORHAN)


Öhö. öhö, öhö...

Hoş geldiniz, öhö, öhö,öhö, özür dilerim.

Kendimi tutamıyorum işte biraz rahatsızım da...

Yok yok hasta değilim, öhö öhö, öhö...

Ah baba ah! Bütün suç sende..

Evde o kadar çok sigara içiyorsun ki .

Her yer duman oluyor. Öhö, öhö,öhö...

Benim de içim duman doluyor.

Ne güzel konuşacaktım oysa öhö,öhö, öh.

Babacığım senin yüzünden konuşamıyorum.

İşte beğendin mi yaptığını?

Öhö,öhö,öhö.....

------------------------------------------


BAŞINIZI SUYA SOKSAM(EREN-ÖĞRETMEN—BARAN--ALİCAN))


ÖĞRETMEN ALİ CAN ‘A SORAR


ÖĞRETMEN: SÖYLE BAKALIM ALİ CAN! BALIKLAR NEDEN KONUŞMAZ?

ALİ CAN: SİZİNDE BAŞINIZI, SUYA SOKSAM KONUŞABİLİR MİSİNİZ ÖĞRETMENİM?

 

İNSAN KILÇIĞI

ÖĞRETMEN İNSAN İSKELETİNİ GÖSTEREREK ALİ CAN’ A SORDU:

SÖYLE BAKALIM BU NEDİR ALİ CAN ?

ALİ CAN: İNSAN KILÇIĞIDIR ÖĞRETMENİM

 

ŞEKER

ALİ CAN ! BANA İÇİNDE ŞEKER OLAN BİR CÜMLE SÖYLENİR MİSİN?

ALİ CAN:

BU SABAH BİR BARDAK SÜT İÇTİM ÖĞRETMENİM

ÖĞRETMEN: ŞEKER BUNUN NERESİNDE ALİ CAN?

ALİ CAN: SÜTÜN İÇİNDE ÖĞRETMENİM ?

 

ÜÇ KANATLI MELEK

ÖĞRETMEN BÜTÜN ÖĞRENCİLERDEN MELEK RESMİ YAPMALARINI İSTEMİŞ BİR ÖĞRENCİNİN YAPTIĞI  RESME GÖZÜ TAKILINCA:

AMA EVLADIM DEMİŞ.SEN HİÇ ÜÇ KANATLI MELEK GÖRDÜN MÜ?

 ÇOCUK CEVAP VERMİŞ

SİZ İKİ KANATLISINI GÖRDÜNÜZ MÜ ÖĞRETMENİM?

 

ESKİ KANUN

ÇOCUĞUM BİLİYOR MUSUN? DÜNYA ÜZERİNE YER ÇEKİMİ KANUNU SAYESİNDE DURABİLİYORUZ.

PEKİ ÖĞRETMENİM BU KANUN KABUL EDİLMEDEN ÖNCE NASIL DURUYORDUK

 

-------------------------------------------

KÖYLU VE HASRETTİN HOCA

SATICI: PAPAĞANIM VAR PAPAĞANIM  HEMDE ÜÇ ALTIN

PAPAĞANIM VAR PAPAĞANIM

HEMDE ÜÇ ALTIN

     ( HOCA PAZARDA DOLAŞIRKEN  BU SESİ DÜYAR VE  SATICININ YANINA GİDER.)

HOCA:  “BİRE KÖYLÜM BU KUŞ KAÇ ALTIN?”

SATICI: “HOCAM SUDAN UCUZ , SUDAN UCUZ TAM ÜÇ ALTIN “DER

HOCA:    HIII !  DER VE ORADAN UZAKLAŞIR DAHA SONRA HOCA EVİNE GİDER VE KÜMESTEKİ HİNDİYİ ALIR               

 SATICININ KARŞISINA GEÇEREK..

HOCA:    ŞU HİNDİYE BAKIN ,

 ŞU HİNDİYE BAKIN  HEMDE BEŞ ALTIN HEMDE BEŞ ALTIN

SATICI: AMAN HOCAM NE YAPIYORSUN, BU KUŞ KONUŞUR YA O KUŞ NE YAPAR.

HOCA: HAH HAH HAH KOMŞUM  ANLAMAYACAK NE VAR. O  KUŞ KONUŞUR İSE BU KUŞ DÜŞÜNÜR.

 

DÜNYANIN DENGESİ

HOCA  BİR SANDALYEDE OTURMUŞ TESBİHİNİ ÇEKER .

KÖYLÜ: HOCAMA, HOCAM SİZE BİRŞEY SORA BİLİRMİYİM?

HOCA  : AMAN KOMŞUM SOR SORMASINA AMA .BU NE TELEŞ HELE BİR OTUR  ŞURAYA SOLUKLAN  SORARSIN

KÖYLU: HOCAM SABAH OLUNCA  İNSANLARIN BİR KISMI BU TARAFA, BİR KISMI BU           

 TARAFA GİDER  NEDEN ACABA?

HOCA:    HII !!   (DER  BİRAZ DÜŞÜNÜR)

       -NEDEN OLACAK KOMŞUM İNSANLARIN HEPSİ AYNI YÖNE  GİDERSE   DÜNYANIN DENGESİ BOZULURDA ONDAN

   (DER VE AYAĞA KALKAR  SAHNEDEN  ÇIKMAYA BAŞLAR)

KÖYLÜ:  AMA NASIL OLU HOCAM  (DER VE HOCANIN ARKASINDAN ÇIKAR)

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder